Professional Package

7 hiba, amit a legtöbb eladó elkövet

Ingatlant eladni nagyon könnyűnek tűnik.

Azonban egyáltalán nem mindegy, milyen ingatlanhirdetést adunk fel, hiszen a vevő azon keresztül találkozik először a megvásárlásra kínált ingatlannal.
Miután megszületett a döntés az eladásról, a legtöbben telefonnal csinálnak pár fotót, felteszik hirdetésüket egy-két ismert oldalra és várják a csodát.
Jönnek is a hívások, egyik a másik után. Csak a vevő nem.

Telik az idő, már hívás is alig van.

Mi lehet a hiba?

1
Túl magas ár megadása

Természetes, hogy mindenki szeretné az otthonát a lehető legmagasabb áron eladni. A tulajdonosnak ez sohasem csak egy ház/lakás, érzelmek fűzik hozzá, nem tud objektíven, kívülállóként rá gondolni. Így az árát is az érzelmek határozzák meg, a piaci érték fölé helyezve azt, remélve, hogy lesz, aki ennyiért megveszi.
De nem. Ekkor jön a csalódás, a felismerés, hogy senkinek nem kell. Ez pedig plusz lelki teher is lehet az értékesítéssel járó feladatok mellett.
Ezért érdemes ingatlanszakértő segítségét kérni, aki napi szinten tisztában van az árakkal, és reálisan, érzelmektől mentesen képes az ingatlant a piacon megfelelően elhelyezni.

2
Fotó nélküli hirdetés

A fotó nélküli hirdetést sokan egyszerűen átgörgetik, meg sem nézik. Miért?
Egyrészt bizalmatlanságot kelt, senki nem vásárolna úgy még egy ruhadarabot sem, hogy nem látta. Hát akkor egy sokmilliós ingatlant, ahol a jövőt tervezik! Valljuk be, a legtöbben azt gondolják, itt bizony valami rejtegetnivaló van, ha nem tesz fel képet az eladó.
Másrészt pedig még csak minimálisan sem tudja elképzelni az érdeklődő a leendő otthonát. Hogyan szeressen bele és akarja a sajátjának tudni, ha nem láthatja?
Ezért rendkívül fontos a jó minőségű képek elkészítése. Amennyiben lehetséges,  érdemes szakemberre bízni, ugyanis csak a megfelelő eszközökkel, technikákkal lehet olyan képet készíteni, amely szinte szavak nélkül eladja az ingatlant.
Ugyanakkor fontos, hogy indokolatlanul sok fotó se kerüljön a hirdetésbe, ez akár hátrányt is jelenthet.

3
Rossz nyitókép kiválasztása

Egy kiváló minőségű, figyelemfelkeltő kép azonnali kattintást eredményezhet. Viszont ha a nyitókép semmitmondó, rossz minőségű, akkor akármennyire is jó a hirdetés, nem biztos, hogy megnézik az érdeklődők.
A következő hibákat mindenképpen érdemes elkerülni:

  • ne legyen homályos, elmosódott
  • ne legyen zsúfolt, sötét
  • ne legyenek rossz fényviszonyok
  • ne látszódjon a tükörben a kép készítője

Sokszor a nyitóképen múlik minden. Ne szabad sajnálni rá a belefektetett munkát, időt, pénzt!

4
A hirdetések elhanyagolása

A legtöbben úgy gondolják, hirdetést feladni a világ legegyszerűbb dolga. Gyorsan összedobnak egyetlen egy hirdetést, posztolják a közösségi médiában, esetleg egy-két nagyobb hirdetési portálon. Néha ránéznek, elégedetten konstatálják az ismerősök megosztásait – és ennyi.
Nem aktualizálják a hirdetéseket és semmin nem változtatnak annak érdekében, hogy sikeresebbek lehessenek, hogy tényleg megtalálják a vevőt.
A másik fő hiba pedig az, hogy a hirdetés általában csak egy, maximum két csatornán fut.
A lakáshirdetések napi szintű törődést igényelnek. A hirdetés megfelelő pozícióban tartása folyamatos figyelmet, az előresorolás, kiemelés pedig pénzt követel. Ajánlatos figyelni a visszajelzéseket és ezek alapján variálni a szöveget, a képeket, valamint több csatornán hirdetni.

5
Rossz hirdetési szöveg

A legtöbb eladó általában sablonos, néhány alap információt tartalmazó hirdetési szöveget használ, így azok meglehetősen egyhangúak, unalmasak.
Ezért érdemes törekedni a frappáns, egyedi hirdetési szöveg megírására, amely azonnal felkelti az érdeklődő figyelmét, és arra készteti, hogy tovább olvassa.
A következő hibákat fontos elkerülni:

  • 1-2 mondatos hirdetés, amelyből hiányoznak a lényeges paraméterek
  • több helyesírási hiba, nem értelmezhető rövidítések
  • kiabáló, NAGYBETŰS mondatok, amelyek tele vannak írásjelekkel!!!!!!
  • ellentmondás a szöveg és a kép között
  • nem törölt hirdetések miatt fellépő árkülönbségek a hirdetésekben
6
Lemaradt, fontos információ

Bármilyen gondosan is fogalmaz és nézi át többször is figyelmesen a szöveget írója, előfordulhat, hogy a legfontosabb információ marad le, mint például a telefonszám vagy egyéb elérhetőség. Ilyenkor persze nem is csoda, ha nincsenek jelentkezők.
Az alaprajz lehagyása szintén órási hátrányt jelenthet az értékesítés szempontjából, ahogyan a vevő számára legalapvetőbb tájékoztató adatok meg nem osztása is.
Ezért érdemes másnak is megmutatni, szakemberrel is átnézetni az ingatlan hirdetést, mielőtt közzétételre kerül.

7
Rossz minőségű alaprajz feltöltése

Az alaprajzot sokan felesleges dolognak tartják és el sem készítik a hirdetésük részeként. Pedig nagyon fontos célt szolgál!
A vevő a hirdetési szöveg és a képek alapján ismeri meg az ingatlant, az alaprajz alapján annak elosztását, méreteit és a nyílászárók elhelyezkedését. Ez döntő fontosságú információt jelent az érdeklődőknek.
Érdemes a lehető legprofibb alaprajzot feltölteni következő hibák elkövetése nélkül:

  • telefonnal készített homályos, ferde fotó egy lapra lefirkantott rajzról
  • túl bonyolult, műszaki alaprajz
  • túl pici méretű alaprajz

kézzel rajzolt alaprajz, méretek és nyílászárók nélkül

A hirdetés lényege az, hogy felkeltse az érdeklődők figyelmét!

Az ingatlanhirdetés minden apró részletének kifogástalannak kell lennie, ugyanis
a kezdő kép miatt kattintanak a hirdetésre,
az alaprajz és a képek döntik el, hogy fognak-e telefonálni, és
a szöveg a kulcs hozzá, hogy bele is szeressenek az ingatlanba.
Ha a hirdetés gyenge, és netalán az ár is magas, akkor nem csoda, ha nem megy az ingatlaneladás.

Úgy kell elkészíteni, hogy a potenciális vevők a piacon lévő több tucat, vagy akár több száz ingatlan közül ezt találják meg és szeressenek bele.